Avem, de cele mai multe ori, o admiratie fara vreun suport argumentat fata de produse sau servicii “de afara”. De ce? Pai pentru simplul fapt ca sunt de afara. Atat? Da, atat.

Si treaba asta e in regula? Nu, nu e. Arata ca mai avem de lucrat mult la nivel de psihologie colectiva dar acesta este un subiect amplu si, poate, prea greu de digerat acum.

Suntem sincer incantati cand aflam ca, spre exemplu, un inel de logodna de pe degetul unei bune prietene este manufacturat in Romania. Pe bune, in Romania? Ei bine, da!

Si, de aici, incepi sa te interesezi si afli ca exista bijuterii din aur desenate si manufacturate in Romania. Apreciate atat de straini cat si de romani, de peste 23 de ani.

Pentru tara noastra, aceasta “varsta de brand” este una venerabila dat fiind faptul ca suntem in “anul 27”, dupa comunism.

L-am intrebat pe Lucian Constantinescu de la Diamante.ro de ce a ales discretia?

“Ne-am asumat aceasta confuzie, sa spunem. Faptul ca absolut toata lumea era convinsa, pana nu de mult, ca FIRESQ este un brand strain, ne-a si ajutat, intr-o oarecare masura, intr-o perioada cand romanii nu exagerau cu increderea vizavi de produsele made in Romania. Acum, situatia incepe sa se schimbe si ne incanta. Da, suntem o manufactura 100% romaneasca si oferim, inca din prima zi, calitate si valoare. Avem clienti fideli dar si un procent consistent  de “newcomers” care, an dupa an, ne consolideaza pozitia pe piata.”

Daca ne gandim ca avem de a face cu o piata pretentioasa, intelegem mult mai bine de ce proprietarii Diamante.ro/FIRESQ au preferat varianta unei “modestii controlate”.

Cand cumperi o pereche de verighete din aur sau de cercei cu diamante certificate international, vrei sa ai parte de o achizitie sigura. Bijuteriile nu sunt ieftine, ele sunt valoroase. Stiind acest lucru, ti se pare firesc sa ai cat mai multe garantii inainte de cumparare, in timpul cumpararii si, foarte important, post-cumparare.

Lucian Constantinescu (Diamante.ro): “Practic, am implementat un sistem complex care face achizitia foarte sigura, indiferent ca acest lucru se intampla pe site sau in magazin. Ne asiguram ca fiecare client are toate informatiile necesare inaintea achizitiei. Aici intervine si rolul consultantului: telefonic sau fata in fata, cumparatorul obtine maximum de informatie pentru ca achizitia sa se desfasoare in cunostinta de cauza. Prin sistemul brick & click, clientul are aceeasi experienta din online si in offline. In magazinul fizic, am instalat tablete unde poate fi consultat stock-ul online de diamante si unde pot fi configurate modelele, in cateva milioane de combinatii. Cat despre post-cumparare, cred ca suntem printre putinii care acorda full-service si garantii asa cum trebuie sa acorde orice manufactura serioasa. Nu ne jucam nici cu sentimentele, nici cu banii clientilor. Stim ca achizitia unei bijuterii cu diamante este o investitie pe termen foarte lung, dincolo de momentul surpriza, cand ea este daruita.”

Cam ce concluzie am putea trage dupa ce am citit aceste lucruri? Poate ca ar trebui sa avem mai multa incredere in noi insine, sa ne informam bine inainte de a face o achizitie (indiferent de care) si sa vedem si acea parte plina a paharului: si in Romania se nasc branduri care te surprind placut.

 

 

21 - sept.